mandag 23. november 2009

pbl-case 8 og 9

Har tatt en pause fra blogging, for det har vært mindre jobbing med casene. Jeg har heller prøvd å forbedre det jeg har gjort i de andre casene.
Case 8 går ut på å lage objekter som helten skal plukke opp for å få poeng og poengen skal summeres og vises på skjermen. Vi skal også lage objekter som helten skal unngå, og de skal indikeres på en aller annen måte på skjermen. Og vi skal lage en timer som holder rede på tiden i spillet.
Case 9 skal vi lydsette spillet, legge musikk inn i bakgrunnen og lage lyder som trigges av eventer i spillet.
Til nå har jeg lagt inn en meny i spillet som fungerer og har bakgrunnsmusikk. Menyen har Startknapp, Creditknapp og Infokanpp. I spillet har jeg lagt inn bakgrunnsmusikk og lyder til hopp, hit fra fiender,poeng og end lyd. Jeg har også lagt inn en end animasjon.
Jeg har fått mye hjelp av medelver for kodingen i actionscript så jeg har brukt en del tid på å lage en ekstra bane i spille for å øve meg på koding. Jeg har ennå problemer med det f0rb@nn@
hj@vl@ dr1tt flash programmet. Det er så betennt at det ofte gjør det nesten umulig å jobbe med. Låser seg og logger ut helt av seg selv og er bare full i f@en...
drittprogram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar