søndag 25. oktober 2009

pbl-case 6

Denne casen gikk ut på å lage bakgrunn til spillet, utvikle en historie samt designe fiender. Jeg har brukt lang tid på å lage en bakgrunn med flere animasjoner i seg og har såvidt designet en fiende karakter. Jeg har ennå en del feil i hoved figur animasjonen min som jeg ikke klarer å få fikset. som f.eks at hoppe animasjonen går på når han står i ro til venstre og at idle animasjone begynner når jeg hopper mot høyre. Jeg har spurt medelever, men de fikk det ikke til heller:`(
Jeg har også begynnt å tenke ut en historie i spillet:
Spillet begynner med en film hvor hovedkarakteren (vi kaller han bløtdyret) faller fra himmelen og ned på jorden hvor han med en gang begynner og å ødelegge omgivelsene. Så ser vi at før dette så levde bløtdyret sammen med foreldrene siden i en annen verden, hvor ting er ganske annerledes enn fra jorden. Men all idyllen blir avbrutt av slemme fluebønder som invaderer og lager mat av alle bløtdyrene. Jeg kaller det en surrealistisk barnehistorie:P Og det er allt jeg har til nå+ at flash låser og føkker konstant opp ennå. Det hadde vært så sinnsykt mer givende hvis jeg kunne ha stolt på det programmet litt mer:(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar