søndag 20. september 2009

PBL-case 2

I den andre casen skulle vi animere karakteren. Den skulle hoppe,gå og være i "stå-i-ro-stilling".
Jeg forandret figuren litt fra forrige gang. Jeg hadde ganske mye problemer med flash når jeg skulle animere. Programmet låste seg, eller bare logget rett av flere ganger (har kansje litt med at jeg har liten tålmodighet og begynner og trykke villt hvis programmet henger seg opp). Det var mest problemer når jeg skulle bruke bone tool, men jeg klarte det noelunde tilslutt. Jeg brukte mest bone tool, for det gikk raskest, men jeg lurer på om jeg kansje må gjøre ting på nytt senere, etter at jeg har mestret flash litt mer. Har ikke så mye grep om det ennå. Jeg har brukt you tube tutorials for det meste til hjelp.
Jeg har ikke tenkt så langt framover med hvordan jeg skal gå framover med spillet jeg skal lage. Noe av det mest irriterende jeg måtte gjøre på denne casen var å fargelegge karakteren med malingspannet. Men jeg har fått løsningen på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar